chwilowy brak towaru
etykieta; ( C, A, 2)), 71dB )
DOT(3818)
" Komfort i bezpieczeństwo w każdym calu "wyśmienita ochrona przed aquaplaningiem i wysoki komfort jazdy.
znakomita niepodatność na aquaplaning.
Nowa opona RainExpert 3 została wyposażona w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny wariant bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem.
Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
użycie licznych krawędzi tnących bieżnika zapewnia rewelacyjna przyczepność.
w konsekwencji skraca się droga hamowania jednocześnie na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Niskie opory toczenia na każdym rodzaju nawierzchni.
Bieżnik opony RainExpert 3 zagwarantuje trafne atrybuty w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii wywoływane tarciem.
rezultatem są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi.
Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody
Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie zalety koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, ale nie ma ich wad!
Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury
W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy efektywności opony RainExpert 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina.
Funkcjonalność:
użycie:
W oponie RainExpert 3 struktura skóry rekina została zaimplementowana w kanałach obwodowych bieżnika.
Korzyści:
W oponie RainExpert 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji.
RainExpert 3 zamontowana poprawnie na samochodzie:
Opona RainExpert 3 wyposażona jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.
podczas montażu opony należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony:
Aquaplaning - puste przestrzenie
Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny składnik łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany przez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w rozmiarze rąk.
Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Liczba pustych przestrzeni uzależniona jest tylko od wymiaru rowków bieżnika.
Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni:
Im większa liczba wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest produktywniejsza.
Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma zasadniczy wpływ na wydajność ochrony przed aquaplaningiem. Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym produktywniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem.
Dłuższe i bardziej strome rowki są sprawniejsze:
Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 zapewniają odprowadzanie wody do barku jak na dodatek do wielkiego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony.
jednocześnie kierunek rotacji opony RainExpert 3 nie wpływa na efektywność aquaplaningu.